Povídky, fotostory a jiné nevšední zážitky,
tentokráte půjčovna silničních značek

Svět není nutné brát zcela vážně

Chtěl bych mít půjčovnu dopravních značek, asi je to kšeft i v současné krizi.

21.4.2013

 

 

Agentura V, s.r.o., sklady a kanceláře k pronájmu

Brouček

 

Dopravní značení upravuje Vyhláška ministerstva vnitra č. 30/2001 Sb., která nabyla účinnost dne 31.01.2001.

Podívejme se na dopravní značení v praxi.

Dopravní značení v Česku začalo být systematicky zaváděno v období první a druhé Československé republiky. První výstražné dopravní značky byly zavedeny v Československu od 1. listopadu 1935.
Podoba a provedení dopravního značení v České republice vychází z evropských úmluv, které však ponechávají signatářským státům jistou míru volnosti.
Tolik  Wikipedie.

Kdysi mi jeden profesionál v autodopravě  tvrdil, že normální řidič dokáže vnímat maximálně jednu dopravní značku na padesáti metrech silnice.

Asi neměl pravdu. Možná zasáhli z Bruselu. Nevím. Jak značení vypadá v praxi, uvádí názorné příklady z Dědiny.

 

Rekonstrukce plynovodu v ulici Parašutistů 28.6.2012
Rekonstrukce plynovodu v ulici Parašutistů

 

Rekonstrukce plynovodu v ulici Parašutistů 28.6.2012 - detail
Sedm začek, jako v Sarajevu.

 

Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká 14.4.2013
Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká

 

Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká 14.4.2013, foto 2
Dopravní značky v Letecké.

 

Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká 14.4.2013 - detail
Napřed doprava a pak po chodníku. A nezastavovat.

 

Dopravní značení je součástí stavebního projektu, musí být odsouhlaseno oborem dopravy a konzultováno s dopravní policí. Na Dědině se asi postupovalo jinak. Nebo úředníci selhali. Nedivme se. Ani naši nejlepší úředníci nedokázali připravit pro prezidentský slib pro prezidenta Zemana bez chyb a trapasů..

A ještě pár příkladů, tentokrát z lidové tvořivosti.

 

Neparkovat, vjezd
Častý vjezd.

 

Neparkovat, denní výjezd.
Denní výjezd.

 

 

Nahoru